Returer och byten
I de flesta fall är en retur som görs inom ångerfristen kostnadsfri. Det kan förekomma att vi debiterar en summa för fraktkostnaderna. Detta beror på orderbeloppet samt från vilket land din retur kommer.
När vi har behandlat din retur, får du en kreditnota per e-post och beloppet återbetalas på samma sätt som du betalade. Återbetalningar till ett kreditkort syns först efter ett par dagar på ditt kontoutdrag. Eventuella avgifter som betalats för en extra leveranstjänst återbetalas inte. Dessutom kan vi hålla dig ansvarig för eventuell värdeminskning som har uppstått.
Returer kan göras inom ångerfristen på 14 dagar efter mottagandet av beställningen. Se längst ned på sidan för de fullständiga villkoren.
Det är möjligt att byta en artikel. I kommentarsfältet fyller du i att du gärna vill byta en artikel. Vår kundtjänst kontaktar dig inom 48 timmar (vardagar).
Varorna måste returernas till oss kompletta, oanvända och oskadade i originalförpackningen. Förpacka varorna i en kartong och bifoga även det utskrivna formuläret för din returbegäran i kartongen. Utan detta formulär blir behandlingen av din retur onödigt försenad. Sätt returetiketten på kartongen.
Behandlingen en returnerad vara tar i genomsnitt 7 dagar.
Beloppet återbetalas på samma sätt som du betalade. Har du fortfarande inte fått någon återbetalning 7 arbetsdagar efter mottagandet av en kreditnota? Kontakta då vår kundtjänst.
Klicka på returbegäran längst ned på sidan. Fyll i ditt ordernummer och den e-postadress du använde för att göra beställningen. Din beställning visas nu på skärmen. Markera de artiklar som du vill returnera. Du kan eventuellt ange orsaken till returen. Ett formulär skapas; skriv ut detta. Formuläret behöver du när du returnerar artikeln till oss. Vår kundtjänst kontaktar dig inom 48 timmar om hanteringen av din returbegäran.