Retur og Reklamation
Så fungerar vår returprocess!
Kontroll efter mottagande av beställningen
Kontrollera direkt efter mottagande av beställningen att varorna är oskadade, kompletta och har levererats enligt fakturan. Om så inte är fallet, måste du anmäla detta till oss inom 24 timmar efter mottagandet via kundservice@zolio.se. När du börjar använda varorna, har leveransen godkänts och det är inte längre möjligt att byta eller returnera varorna.
Returnera beställningen
- Är du inte nöjd med den levererade produkten, passar den inte eller är den trasig? Du kan även returnera eller byta varan, utan att ange någon orsak, inom provperioden på 14 kalenderdagar. Innan du returnerar en vara, rekommenderar vi att du läser igenom returvillkoren ordentligt;
- Vill du byta produkten mot en annan vara? Det är också möjligt. Ange detta i din returförfrågan eller meddela detta via e-post;
- Endast artiklar som returneras kompletta, oanvända, oskadade samt i originalförpackningen kommer i fråga för en fullständig återbetalning av inköpsbeloppet;
- Vi kan hålla dig ansvarig för en eventuell värdeminskning som har uppstått;
- För gratis retur, behöver du en fraktsedel från os;
- Vi kommer att återbetala inköpsbeloppet, inklusive fraktkostnaderna (för vår standardleveransmetod), för de returnerade varorna till det kontonummer eller bankkort som användes vid betalningen.
Hur fungerar det?
- Du kan registrera din retur längst ned på vår webbplats inom 14 dagar efter mottagandet. För detta behöver du ordernumret och din e-postadress. Din beställning visas på skärmen. Du kan nu ange vilka varor du vill returnera;
- Ett formulär skapas efter att du har skickat in din begäran. Skriv ut detta;
- Vår kundtjänst kontaktar dig inom 48 timmar på vardagar för att bestämma hur vi bäst kan behandla din returförfrågan till din belåtenhet;
- Förpacka varorna ordentligt i en kartong och inkludera formuläret som du har skrivit ut;
- Om du har fått en länk från oss med en fraktsedel, skriv ut denna och fäst etiketten väl synlig på kartongen;
- Ta med paketet till transportörens utlämningsställe i ditt område.
Ångerrätt
Du har rätt att ångra ett avtal inom 14 dagar utan att ange varför. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter leveransdagen. För att utöva ångerrätten, måste du informera oss, Zolio B.V., om ditt beslut att frånträda avtalet via ett klart och tydligt meddelande (t.ex. skriftligen per post, fax eller e-post). För detta kan du använda formuläret för att säga upp/häva ett avtal, men du är inte skyldig att göra detta. För att efterleva ångerfristen, räcker det att skicka ditt meddelande om ditt utövande av ångerrätten innan ångerfristen på 14 dagar efter leverans, har löpt ut.
Konsekvenser av att häva ett avtal
Om du häver avtalet, får du alla betalningar som du har gjort fram till den tidpunkten, inklusive leveranskostnader (med undantag för eventuella extra kostnader till följd av ditt val av annat leverans- och/eller betalningssätt än den av oss erbjudna billigaste standardleveransen) utan dröjsmål och i alla fall senast 14 dagar efter att vi har informerats om ditt beslut att häva avtalet och vi har mottagit de av oss levererade varorna i originalskick. Vi återbetalar dig via samma betalningssätt som du använde för den ursprungliga transaktionen, om vi inte uttryckligen har kommit överens om någonting annat; du kommer inte att debiteras för en sådan återbetalning.